Dortmund

20180318_132117

Ca-n fiecare an, plănuim câteva excursii în străinătate. Acum am decis să facem rapid un city break la Dortmund, să vedem un meci adevărat.

Ne-am urcat în avion, și  duși am fost. După ce s-au terminat aplauzele, care erau probabil pentru prestația stewardeselor, ne-am îndreptat spre ieșire. Când am ieșit pe ușă, ne-a lovit un frig, de-ți congelau organele interne. La Dortmund era o vreme urâtă, frig, și din când în când, te mai chinuia și vântul.

Am luat  un taxi, și ne-am îndreptat spre hostel. A fost prima oară când ne-am cazat la un hostel, deci nu știam la ce să ne așteptăm. Am fost surprinși, într-un mod plăcut, de cazare. Personalul respectuos, camera curată, curățenie la dușuri și la toaletă, mic dejun consistent, și barul cu bere bună.

După ce ne-am cazat, am plecat să explorăm centrul. Centrul nu este foarte mare, sunt multe magazine, cafenele, baruri. Dortmund nu este un oraș turistic, nu ai multe obiective de vizitat, cred ca turiștii vin aici doar pentru meciurile echipei de fotbal.

Mare parte din timp, ne-am petrecut-o prin mall, cafenele și baruri. Nu am fost deloc nemulțumiți de mâncare sau de bere, deși prețurile sunt un pic mai mari decât în Ingolstadt. Peste tot mâncarea a fost bună, porții mari, consistente, cu tot felul de sosuri. Într-o seară am ieșit, și am zis că nu vreau să mănânc mult, și am comandat ficat, crezând, că-s câțiva ficăței. Porția avea 4 bucăți mari de ficat, cred ca erau mai mari decât ficatul meu după 5 beri.

Mi-a plăcut faptul că majoritatea oamenilor de 50+, preferă să ia cina în oraș, să mai iasă din casă, lucru care la noi nu se întâmplă. Oamenii păreau foarte relaxați.

Acum să trecem la partea cu meciul de fotbal, motivul pentru care am fost la Dortmund.

Povestea începe de la cumpărarea biletelor, când era să mă bată germana la propriu. Am crezut că Gäste înseamnă gazde, și am cumpărat bilete în galeria oaspeților.

Până în ziua meciurile, am tot glumit pe tema asta, ne-am pregătit biletele de adio, testamentele au fost trimise la avocați.

A venit ziua meciului. Am stat într-o cafenea câteva ore, aproape de gară. Veneau o grămadă de grupuri cu fulare, căciuli, geci, orice articol imprimat cu Dortmund. Erau și oameni cu fularele echipei adverse, dar nimeni nu avea treabă cu nimeni. Fiecare grup își vedea de treabă și de berea din mână.

În drum spre teren, parcă veneau din toate părțile, o mare galben-negru. Toată lumea cu pasul grăbit spre stadion, toată lumea respira fotbal. Copii, femei, bărbați, bunici, toată lumea-n galben-negru mergea spre stadion.

La stadion au fost peste 80 de mii de oameni, care au intrat rapid. Am așteptat vreo 5-10 minute, ca să intrăm și să ne luăm locul în picioare. Stadionul e superb, din fiecare colț al lui, poți vedea ce se întâmplă pe teren. Zidul galben, locul unde stau suporterii lui Dortmund e impresionat. Începutul de meci e ca un spectacol, toată lumea cântă, ridică fularele, și în fața ta e doar galben negru.

În galeria noastră, nu s-a cântat mai deloc, și nici galeria lui Dortmund nu a fost inimoasă pe durata meciului. Au avut doar mici tresăriri, când au reușit să cânte și cei din celelalte sectoare cu ei. Am fost un pic dezamăgit de asta, mă așteptam să cânte mult mai mult timp, dar per total a fost o experiență foarte faină, și probabil o să mai merg la un meci de-al lor.

Dortmund, nu e un oraș pe care să-l vizitezi, cam o zi îți ajunge să vezi centru, merită doar pentru echipa de fotbal, și haltă pentru excursia către Amsterdam, pentru că zborurile-s ieftine până la Dortmund.

Costurile noastre: 128 de lei bilet dus-întors, 100e cazare pentru 3 nopți, 32e taxi până la hostel.

Berea costă de la 3.5-4.5 euro pentru berea la 0.5, și o cină între 10-20 de euro, depinde ce-ți dorești să mânânci.